Monday, October 09, 2006

Ordspill


Jeg har i den siste tiden fått høre at jeg er flink med ordspill.

Det hele begynte med da jeg, Ingar og Jon-Vetle var på paintball ekskursjon på et jorde like ved skolen. Dette var i Studietimen. I og med at studietiden er så kjedelig og lite produktiv uannsett, fikk vi ingen moralske problemer ved å skulke disse timene. På vei ned til jordet så vi mange flotte ting, fra veier som så ut som om de var fra 2. verdenskrig, til morsomme store betongrør. Etter at vi hadde lekt riddere med sverd(av pinner i vårt tilfelle) i skogen en stund sa Ingar til Jon-Vetle: "Du ser så bedrøvelig ut". Det var da jeg kom med det fantastiske ordspillet: "Heh. Da kan du jo stikke opp til drøvtyggerne oppe i skråningen!". Siden historien min ikke er ferdig ennå, syntes du kansje ikke at det ordspillet var så morsomt. Men vent til du får høre resten!
For oppe i skråningen hadde vi tidligere møtt på flere drøvtyggere av typen kuer. Disse hadde vi lagd morsomheter rundt mens vi gikk i skogen, og derfor viste kommentaren min seg veldig passende. Etter det geniale utsagnet mitt, var plutselig ikke Jon-Vetle bedrøvet lenger. Tvert imot, han ble kjempeglad! Dette er et flott eksempel på hvordan fine ordspill kan lette en amper stemning i selv de mørkeste tider.

Jeg kommer tilbake med flere! Stay tuned!

No comments: