Wednesday, October 11, 2006

Ordspill 2


Hei igjen!

Idag vil jeg gjerne gjøre rede for det fantastiske ordspillet jeg har i MSN-nicket mitt; "The Dragon Rebored". Dette geniale ordspillet kom jeg på fordi jeg i det siste har lest store mengder "Wheel of Time". For at dere skal skjønne den helthetlige genialiteten i dette, må jeg først fortelle dere om bokserien "Wheel of Time"(WoT).
WoT er en amerikansk bokserie skrevet av Robert Jordan. Den befinner seg innenfor fantasysjangeren, og finner sted i en fiksjonell middelalderverden. Hovedperson er en ung bonde ved navn Rand al'Thor. Når vi først møter hamn, vet han lite om at han faktisk er den sagnomsusde "The Dragon Reborn". The Dragon Reborn, eller "Den Gjenfødte Dragen" som det heter på norsk, er en reinkarnasjon av Lews Therin Thelamon, som reddet verden fra "Den Mørkeste"s hånd for flere tusen år siden, ved å sette nye segl på hans fengsel. Når Den Mørkeste igjen truer verden må Rand al'Thor gjøre den klar for å stå i mot Den Mørkeste i det endelige slaget, Tarmon Gaidon.
Så det frekke ordspillet mitt idag er en refleksjon på at jeg har lest alt for mye Wheel of Time, samtidig som jeg kjeder meg, derfor "The Dragon Rebored". Det jeg altså har gjort, er å bytte ut ordet "Reborn"(Gjenfødt) med "Rebored"(Bored = kjedet, som i å kjede seg. Re- for å gjøre ordspillet bedre).
Genialt, eller hva?

More to come!

3 comments:

Anonymous said...

I am the Coorabored, he who is bored at dawn. I am the Dragon Rebored!

Øystein Ellingsen said...

enn dettan!
Tøffe blogg.
eg er ein stor fan av bandet dykkar,White philosophy.

Unknown said...

The Wiil wiives as the wiil wiils. Pål du er et geni.